Yritysturvallisuus- ja riskienhallinta
Työmaaturvallisuus
Koulutukset
Telineen tilaaja on vastuussa telineiden turvallisesta käytöstä ja turvallisuuden ylläpitämisestä koko käytön ajan.
Työnantajan vastuu työntekijöidensä perehdyttämiseen ja kouluttamiseen kattaa myös telinetyöt. Työturvallisuuslaki 738/2002 vaatii työnantajaa kouluttaman telineiden tilaajat ja turvallisuudesta vastaavat tahot eli käytännössä antamaan opetusta ja ohjausta ennen uusien työtelineiden käyttöönottamista sekä määräaikaistarkastuksia.
Lain mukaan myös tarkastuksen tekijän on oltava pätevä työhönsä. Henkilöstön osaamisen lisääntyessä työturvallisuus paranee, työt sujuvoituvat ja kustannukset vähenevät.
Koulutus on tarkoitettu
Koulutuksessa käydään läpi mm. telineturvallisuuteen liittyvää lainsäädäntöä, telinevalmistajien käyttöohjeita sekä vaatimusten mukainen telinerakenne.
Koulutuksen jälkeen tiedät, mitkä ovat vastuusi ja velvollisuutesi telineturvallisuuden osalta, miten tarkastat telineet lainmukaisesti ja kuinka toimia poikkeustilanteissa. Lisäksi tilaajana ymmärrät, milloin kannattaa käyttää ulkopuolista telinetarkastajaa.
Käytännön harjoittelu toteutetaan kenttäkierroksella ja/tai hyödyntäen Pateran itse kehittämää virtuaalista telineturvallisuuden harjoitteluympäristöä.
01
Koulutuksella varmennat TTL 738/2002 14 § vaatimuksen työntekijöidesi perehdyttämisestä telineturvallisuuteen
02
Henkilöstösi osaaminen parantaa yrityksesi työ- ja telineturvallisuuden tasoa, varmistaa töiden sujuvuuden ja aikataulussa pysymisen
03
Telinetöiden vaatimustason ja laadun noustessa vältytään telineiden jälkikorjauksilta, mikä säästää aikaa ja rahaa.
Ota yhteyttä jo tänään ja liity tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon. Voit lähettää lomakkeen tai olla suoraan yhteydessä turvallisuusasiantuntijaamme Janneen soittamalla 040 554 5889 tai sähköpostitse janne.parantainen@patera.fi.
Telineturvallisuuden varmentamisen edelläkävijä laajalla palveluvalikoimalla
Patera is HSEQ-assessed and has been awarded the Green Card quality certificate as proof of meeting the quality criteria required of service providers defined jointly by large customer companies.